اخبار

تقدیر از رییس فرهنگسرای نیاوران در جشن خانه موسیقی

تقدیر از رییس فرهنگسرای نیاوران در جشن خانه موسیقی
در جشن هفدهمین سالگرد تاسیس خانه موسیقی که شامگاه شنبه دهم مهرماه در تالار وحدت برگزار شد از سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران تقدیر به عمل آمد.
اولین بخش از تقدیرهای این دوره از جشن به استادان و پیشکسوتان موسیقی نواحی اختصاص داشت که با حضور فرزاد طالبی، محمد سریر و تقی ضرابی از عثمان کیم نه ای (خواننده کرد)، حسین طیبی (نوازنده لله‌وا) ، احسان عبدی‌پور (نوازنده سرنا) و علی اسدی (نوازنده کرنا) تقدیر شد.

در ادامه برنامه نوبت به تقدیر از پیشکسوتان و فعالان حوزه موسیقی رسید که با حضور داریوش پیرنیاکان، داوود گنجه‌ای، هنگامه اخوان، محمد میرزمانی از سوسن بخشایش (صدابردار)، فرمان مرادی (سازنده ساز)، میلاد کیایی ( نوازنده سنتور)، عباس سجادی ( شاعر و ترانه‌سرا) تقدیر به عمل آمد.

سجادی پس از دریافت هدیه خود به عنوان سازنده و اجرا کننده یکی از موثرترین برنامه های حوزه موسیقی در صدا و سیما اظهار کرد:من برنامه تلویزیونی خود را از همین تریبون آغاز کردم. از آقای ضرغامی تشکر می‌کنم که برنامه دستان را راه انداخت و از آقای سرافراز گلایه می‌کنم که برنامه را برداشت و از آقای عسگری خواهش می‌کنم تا این برنامه را حتی بدون حضور من راه‌اندازی کند.

بخش اهدای جوایز آلبوم های موسیقی به دلیل کنسل شدن جشن خانه موسیقی در سال گذشته به احترام جان باختگان فاجعه منا امسال به شکل دو ساله انجام شد.

آلبوم‌های برتر به ترتیب «از روز گار رنگ آمیز» به خوانندگی وحید تاج و آهنگسازی کوروش دانایی و «هیچ مگو» به خوانندگی مجتبی عسگری و آهنگسازی احسان ذبیحی‌فر شناخته شدند.

سپس محمدرضا ابراهیمی، سینا خشک‌بیجاری، احسان ذبیحی‌فر و مجتبی عسگری با اجرای موسیقی سنتی به هنرنمایی پرداختند.

در ادامه با حضور علی مرادخانی، شهرام ناظری، حمیدرضا نوربخش از آذین موحد (نوازنده فلوت)، سیاوش ظهیرالدینی (نوازنده)، لوریس چکناواریان (آهنگساز و رهبر ارکستر) تقدیر شد.

آذین موحد بعد از دریافت لوح تقدیرش از وضعیت ارکسترها، آموزش و هنرستان‌های موسیقی، مافیای کنکور موسیقی و اقتصادگرایی در موسیقی انتقاد کرد و از مسئولان خانه موسیقی درخواست کرد تا در تبیین ماهیت معنوی موسیقی تلاش کنند. شرایط نابه‌سامان موسیقی در کشور، وضعیت نامطلوب ارکسترهای دولتی، نبود تعادل در طبقه‌بندی سبک‌های اجرایی کنسرت‌ها، نامطلوب بودن وضعیت هنرستان‌های موسیقی، مافیای کنکور موسیقی، قوانین رزرو تالارهای موسیقی که بیشتر جنبه اقتصادی پیدا کرده، توجه به رویکردهای اقتصادی در صنعت موسیقی، مخدوش شدن جایگاه معنوی موسیقی از جمله مواردی بود که موحد در صحبت‌های خود به آنها اشاره کرد.

لوریس چکناواریان نیز بعد از دریافت تندیس خود گفت: من این تندیس را به دوست بسیار عزیزم مرحوم فریدون ناصری که پایه‌گذار خانه موسیقی بود، اهدا می‌کنم.

۱۱ مهر ۱۳۹۵ ۱۴:۲۰